image

Strategie a taktika st�l� odkaz / permalink

16.7.2024

Tak jako v jiných oborech i tady ve Fusion 360 jde jednu věc dělat různými způsoby. Praxí si člověk najde cesty, které se mu osvědčí a jsou buď rychlé, produktivní, nebo bezpečné, nebo mají všechny požadované náležitosti. I já jsem se praxí dobral poznání, co a jak dělat.

Určitě platí body, které jsou uvedeny i zde na stránce níže: 10 tipů, které jsem potřeboval znát, když jsem začínal. Doporučuji si ty body během učení se práce s programem opakovaně číst.

10 tipů, které jsem potřeboval znát, když jsem začínal stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

2.10.2023

To, co tady říká o Fusion 360 Austin, to mohu podepsat!
Je to taková PRVOTNÍ PRŮVODCOVSKÁ RADA. image

image anglicky možnost zapnout české titulky

Austinovo 10 tipů:

  • 1 - Nauč se dobře pracovat se skeči, je to základ všeho, používej konstrukční roviny (Construct - plane) a projekce (ve skeči Project)
  • 2 - Kótuj jen ty rozměry, na kterých ti záleží, zbytek řeš constrainty - vazbami
  • 3 - Nespadni do pasti 3D skečů, s 3D geometrií ve skeči se nepracuje dobře, potřebuješ-li ji použít, znamená to, že jsi předtím v určení geometrie nepostupoval správně
  • 4 - Hierarchie sad nástrojů: Solid, Surface, Form (schováno v Solid), Mesh - Solid jsou nejrobustnější, v některých případech je lepší použít Surface, pro volnější tvary Form a úplně volné Mesh. Čím volnější, tím hůře se pak dělají zásadnější změny geometrie nebo změny geometrie změnou parametrů.
  • 5 - Hierarchie funkcí: preferuj funkce v tomto pořadí - Extrude, Revolve, Sweep, Loft, Patch
  • 6 - Nauč se cestovat časem. Během modelování často není vše úplně jasné. Když člověk narazí a zjistí, že měl mnoho kroků předtím něco udělat jinak, lze se na časové ose vrátit a změnit to. Fusion pak přepočte - překreslí všechny následující akce. Autor videa k tomu říká že "minulost informuje budoucnost, budoucnost informuje minulost". Je to trefný pojmenování toho, jak člověk během modelování vytvoří několik iterací, než se dostane k té správné geometrii.
  • 7 - Cestování časem je nebezpečné. Někdy i malá změna v minulosti způsobí chybu v následujících operacích a ty potom může být těžké opravit. (Libor k tomu říká, že s prohlubující praxí se tato hrozba podstatně zmenšuje)
  • 8 - Udržuj si pořádek. Pojmenovávej si skeče i jiné prvky, vytvářej pro jednotlivé díly sestavy samostatné komponenty (New Component). Lépe se ti bude orientovat v historii modelování, komponenty lze podle potřeby v sestavě spojovat k sobě.
  • 9 - Začni s jednoduchým projektem, který opravdu potřebuješ dotáhnout do konce. Nepouštěj se do složitého projektu, ztratíš se v tom. Začni jednoduchým, příště zkus něco složitějšího, tak se postupně dostaneš na vyšší a vyšší úroveň svých schopností pracovat s programem.
  • 10 - Mysli v první řadě jako inženýr a až potom jako umělec.

Zakládat komponenty stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

17.7.2024

Proč zakládám v modelu (laicky výkresu) komponenty, k čemu to je mít model rozdělený na komponenty, když je to další práce, další pojmenovávání, další složitost?

image

Komponenty vytvářím proto, protože přepnutím na komponentu ve stromě uvidím v timeline jen operace té komponenty - přehlednost na časové ose.

Pokud chci sestavu 3D modelu animovat, vytvářet nějaké expolzivní obrázky, bez komponent to nejde. Animovat lze komponenty, nejde animovat jednotlivá body. Více o animaci viz Animace

Pojmenovávat prvky modelu, pojmenovávat akce stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

18.7.2024

Komponenty, skeče, body (tělesa), roviny - všechno si nějak v browseru smysluplně pojmenovávám. Usnadňuje to práci.

image

U jednoduchého modelu je orientace snadná i se jmény, které vygeneroval Fusion sám, ale když je model složitější, bez pojmenování je orientace složitá. Zvlášť, kdy se ke konstrukci vrátíte po nějaké době.

Pojmenovat lze i akce na timeline, i to bývá někdy velmi užitečné.


zpátky na: Můj pohled na Fusion 360 │ dál na: Tutoriály česky .. Strategie a taktika 2


přehled kapitol:

  1. Fusion 360
  2. Naučím se Fusion 360!
  3. Vlastnosti
  4. Vagón
  5. Návody, tutoriály
  6. Rozhraní
  7. Můj pohled na Fusion 360
  8. Strategie a taktika
  9. Strategie a taktika 2
  10. Tipy a triky pro modelování ve Fusion 360
  11. Tutoriály tématicky zaměřené
  12. Tutoriály kreslení modelů
  13. Komplexní ukázky práce
  14. Cvičení 1 - Stojánek na vajíčka
  15. Cvičení 2 - Lodička
  16. Cvičení 3 - Letadýlko
  17. Cvičení 4 - Letadýlko s 3D díly
  18. Další práce
  19. Proč, nač
  20. Pluginy
  21. Animace
  22. Fusion 360 - MANUFACTURE (výroba)
  23. Poznámky
  24. Na co si dávám pozor
  25. Jak rychle připravit díly pro řezání
  26. Volnoplošné modelování, T-spline
  27. Tutoriály k volnoplošnému modelování
  28. Klávesové zkratky k volnoplošnému modelování
  29. Tutoriály pro 3D
  30. Problémy
  31. Skripty, makra, programování, API
  32. Na závěr
  33. Novinky ve Fusion 360
  34. Správa
  35. Správa - Preferences
  36. Klávesové zkratky
  37. Fusion 360 a router Stepcraft
  38. Fusion 360 a router Lupa
  39. Fusion 360 a 3D tiskárna Průša
  40. Fusion 360 a STL
  41. Práce s STL
  42. Zdroje
  43. Modely ke stažení

(zveřejněno v rubrice Modely letadel | Dílna | CNC router | Fusion 360)