image

Kombinování  stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

02.04.2020

Jakmile člověk začne modelovat pomocí prostředků volnoplošného modelování, narazí na problém, jak zkombinovat části konstrukce vytvořené volnoplošným modelováním a části vytvořené přes náčrty. Jak třeba vyrobí přechody mezi plochami. Tutorial na to dává návod a ukazuje i vlastní volnoplošné modelování:

image anglicky

  • volnoplošným modelováním vznikne těleso složené z ploch, naproti tomu modelováním z náčrtů vzniklo plné těleso
  • volnoplošné modelování ukončí Finish Form
  • ucho uzavře plochami příkazem Surface - Create - Patch
  • všechny plochy ucha spojí dohromady příkazem Modify - Stitch
  • tím vzniklo z ucha plné těleso se kterým už se dá pracovat jako s tělesem vzniklým z náčrtů

V praxi to bývá složitější než v ukázce s jednoduchým uchem, někdy není úplně jednoduché modelovanými plochami kompletně uzavřít objem.

Fusion je stále vyvíjen. Patch workspace, který jwe v ukázce vidět, byl zrušen a funkcionalita je nově součástí workspace Design - záložka Surface.

Podrobně o tahání geometrie v režimu Edit Form stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

05.04.2020

image anglicky


zpátky na: Volnoplošné modelování, T-spline │ dál na: Klávesové zkratky k volnoplošnému modelování


přehled kapitol:

  1. Fusion 360
  2. Naučím se Fusion 360!
  3. Vagón
  4. Návody, tutoriály
  5. Rozhraní
  6. Můj pohled na Fusion 360
  7. Tipy a triky pro modelování ve Fusion 360
  8. Tutoriály tématicky zaměřené
  9. Tutoriály kreslení modelů
  10. Komplexní ukázky práce
  11. Cvičení 1 - Stojánek na vajíčka
  12. Cvičení 2 - Lodička
  13. Cvičení 3 - Letadýlko
  14. Cvičení 4 - Letadýlko s 3D díly
  15. Další práce
  16. Proč, nač
  17. Pluginy
  18. Fusion 360 - MANUFACTURE (výroba)
  19. Postprocesory
  20. Poznámky
  21. Na co si dávám pozor
  22. Jak rychle připravit díly pro řezání
  23. Volnoplošné modelování, T-spline
  24. Tutoriály k volnoplošnému modelování
  25. Klávesové zkratky k volnoplošnému modelování
  26. Tutoriály pro 3D
  27. Problémy
  28. Skripty, makra, programování, API
  29. Na závěr
  30. Novinky ve Fusion 360
  31. Správa
  32. Správa - Preferences
  33. Klávesové zkratky
  34. Fusion 360 a router Stepcraft
  35. Fusion 360 a router Lupa
  36. Fusion 360 a 3D tiskárna Průša
  37. Fusion 360 a STL
  38. Práce s STL
  39. Zdroje

(zveřejněno v rubrice Modely letadel | Dílna | CNC router | Fusion 360)