image

Návody, tutoriály

Seznámení s programem Fusion 360 stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

2.2.2019

Začal jsem s Fusion 360 intuitivně. Docela mi to šlo, ale když jsem se dostal k trochu těžším věcem, přestalo to jít. Pak jsem objevil tento studijní materiál:

Inventorblog - návod Matěje Škarky

Vrátil se na začátek a prošel si poctivě výukový materiál. Posunulo mě to o dost dál. Materiál popisuje prostředí programu z roku 2016, dnes už to vypadá trochu jinak, workspace MODEL dnes v programu nenajdete, jmenuje se teď DESIGN, ale podstata se nezměnila.

Užitečné je shlédnout videa a přečíst si také textovou část!

Poznámky stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

30.4.2019

Vypsal jsem si tyto poznámky:

Objemové těleso - Body

Objemové těleso - Body je nepřerušovaný 3D tvar, jedno nepřetržité těleso. S objemovými tělesy v rámci jedné komponenty můžeme provádět vzájemně mezi sebou Booleovy operace, tělesa můžeme dohromady sjednotit, vypočítat rozdíl nebo průnik.

  • Pouze pro modelování
  • Neobjeví se v kusovníku na výkrese
  • Kopie jednotlivých těles mohu libovolně upravovat bez návaznosti na “matku” ze které vzešly.
  • Tělesa můžete přesouvat z jedné komponenty do druhé.

Komponenta - Component

Komponenta - Component se skládá z jednoho nebo více objemových těles, náčrtů, konstrukční geometrie nebo jiných komponent. Komponenta může obsahovat jiné komponenty, je tak sestavou několika dílů. Komponenty mezi sebou mají různé vztahy. Můžeme je k sobě spojovat za použití vazeb.

  • Skládá se z objemových těles, náčrtů, konstrukční geometrie nebo jiných komponent.
  • Jedná se o díly, sestavy, pod-sestavy, atd…
  • Komponenty můžete slučovat do jednotlivých sestav / podsestav a také je mezi sestavami přesouvat.
  • Změna provedená na jedné komponentě se projeví i v jejich dalších kopiích.

Poznámka k tutoriálům obecně stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

25.2.2024

Při koukání na tutoriály je třeba sledovat dobře, co se v tutoriálu ukazuje.

image

Obrázek je z tutoriálu "jak vymodelovat přechod křídlo trup". To je zajímavé téma, ale když se kouknete na profil křídla na snímku z videa, tak celkem snadno usoudíte, že autor tutoriálu modeluje něco, co nebude létat. Ale my chceme modelovat něco, co létat má. Je třeba před tím, než začnete opakovat něčí postup, zjistit, k jakým výsledkům ten postup vede. Kompletní postup se tak může ukázat nepoužitelný. Ale určitě si z takového tutoriálu lze vzít poučení a poznatky použít v jiné souvislosti.


zpátky na: Vagón │ dál na: Rozhraní .. Můj pohled na Fusion 360


přehled kapitol:

  1. Fusion 360
  2. Naučím se Fusion 360!
  3. Vlastnosti
  4. Vagón
  5. Návody, tutoriály
  6. Můj pohled na Fusion 360
  7. Strategie a taktika
  8. Strategie a taktika 2
  9. Tipy a triky pro modelování ve Fusion 360
  10. Tutoriály tématicky zaměřené
  11. Tutoriály kreslení modelů
  12. Komplexní ukázky práce
  13. Cvičení 1 - Stojánek na vajíčka
  14. Cvičení 2 - Lodička
  15. Cvičení 3 - Letadýlko
  16. Cvičení 4 - Letadýlko s 3D díly
  17. Další práce
  18. Proč, nač
  19. Pluginy
  20. Animace
  21. Fusion 360 - MANUFACTURE (výroba)
  22. Poznámky
  23. Na co si dávám pozor
  24. Jak rychle připravit díly pro řezání
  25. Volnoplošné modelování, T-spline
  26. Tutoriály k volnoplošnému modelování
  27. Klávesové zkratky k volnoplošnému modelování
  28. Tutoriály pro 3D
  29. Problémy
  30. Skripty, makra, programování, API
  31. Na závěr
  32. Novinky ve Fusion 360
  33. Správa
  34. Správa - Preferences
  35. Klávesové zkratky
  36. Fusion 360 a router Stepcraft
  37. Fusion 360 a router Lupa
  38. Fusion 360 a 3D tiskárna Průša
  39. Fusion 360 a STL
  40. Práce s STL
  41. Zdroje
  42. Modely ke stažení

(zveřejněno v rubrice Modely letadel | Dílna | CNC router | Fusion 360)