image

Na co si dávám pozor

Změna měřítka celého projektu stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

27.4.2019

Můj styl práce při tvorbě modelu bylo vždy vytvořit výkres předlohy v rozměrech předlohy. Snadno tak mohu kontrolovat shodu 3D modelu se známými rozměry předlohy, snadno mohu kontrolovat proporce vůči objektům zachyceným na fotografiích. No a nakonec, když mám základní tvary a rozměry všech podstatných částí předlohy, celý výkres zmenším v zadaném měřítku. V tomnto případě tuhle loď, která je dlouhá 15 metrů, zmenším v měřítku 1 : 16 na lodičku dlouhou necelý metr.

image

Ve Fusionu jsem ale narazil. Ve Fusionu lze sice objekty zvětšit zmenšit, ale je to operace, která změní jen rozměry objektu na konci historie. Náčrty - sketches se nezmění, bitmapové předlohy - canvases se nezmění. A to je problém, protože i při další práci náčrty i bitmapové předlohy potřebuji a potřebuji je v odpovídajícím rozměru.

Volbou Modify - Change Parameters lze na jenom místě všechny kóty přepsat, lze zde dokonce psát i výraz, v mém případě za číslo s rozměrem stačí nakopírovat "/16". To bych ale musel mít všechno dokonale okótované a dokonale provazbené. A to nemám. Našel jsem i skript, který takové přepisování udělá za mě, ale problém nedokonalých náčrtů to neřeší!

Budu muset změnit svoji taktiku a kreslit už v měřítku budoucího modelu. A tuhle loď prostě znova nakreslit.

Změna měřítka alespoň ve skeči stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

8.9.2019

4.9.2019 přichází Fusion s vylepšením "Scale Entire Sketch on First Dimension Creation".

Good news everyone! This option was talked about in this post awhile back, and we’re glad to share it with you. Now when you create multiple sketch entities in your sketch, you can affect the scale of entire sketch by just editing the very first dimension that you have created. This should make it easier to scale/edit the scale of sketches earlier in the design workflow, without needing to dimension every single sketch entity separately.

Uzavřené plochy stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

1.5.2019

Tak jako u jiných programů je třeba si hlídat čistotu geometrie.

image

Když udělám náčrt, kontroluji, zda se jednotlivé plochy vybarví. Indikuje to, že je plocha čarami řádně uzavřena, že mi třeba čáry nejdou někam do prostoru, že leží v jedné rovině.

Posuny Position a Move st�l� odkaz / permalink

11.5.2019

Při kreslení konstrukce, kde díly na sebe navazují nebo zapadají do sebe vzájemně, si dávám při kreslení pozor na posuny dílů. Nejlépe se jim vyhnout.

image

image

image

Veškerá geometrie by měla být provazbena a okótována. Dodatečný posun dílu může znamenat porušení mnoha závislostí a může pokazit celou geometrii díla. Dávám si na posuny pozor a chce-li po mě program potvrzení potvrzení nové polohy, velmi zkoumám, co a proč jsem posunul.

Nejde to!? Znova! st�l� odkaz / permalink

5.5.2019

Občas něco nefunguje jak má. Checete třeba protlačit nějakou plošku a ona ustupuje v podivném nečekaném směru.

Kolikrát je jednodušší zkusit se vrátit o krok dva zpět a udělat věc jinak. Viděl jsem to i v různých tutoriálech, kde zkušení postupují podobně. Nejde to? Zkus to znova jinak!


zpátky na: Poznámky │ dál na: Jak rychle připravit díly pro řezání


přehled kapitol:

  1. Fusion 360
  2. Naučím se Fusion 360!
  3. Vlastnosti
  4. Vagón
  5. Návody, tutoriály
  6. Rozhraní
  7. Můj pohled na Fusion 360
  8. Strategie a taktika
  9. Strategie a taktika 2
  10. Tipy a triky pro modelování ve Fusion 360
  11. Tutoriály tématicky zaměřené
  12. Tutoriály kreslení modelů
  13. Komplexní ukázky práce
  14. Cvičení 1 - Stojánek na vajíčka
  15. Cvičení 2 - Lodička
  16. Cvičení 3 - Letadýlko
  17. Cvičení 4 - Letadýlko s 3D díly
  18. Další práce
  19. Proč, nač
  20. Pluginy
  21. Animace
  22. Fusion 360 - MANUFACTURE (výroba)
  23. Poznámky
  24. Na co si dávám pozor
  25. Jak rychle připravit díly pro řezání
  26. Volnoplošné modelování, T-spline
  27. Tutoriály k volnoplošnému modelování
  28. Klávesové zkratky k volnoplošnému modelování
  29. Tutoriály pro 3D
  30. Problémy
  31. Skripty, makra, programování, API
  32. Na závěr
  33. Novinky ve Fusion 360
  34. Správa
  35. Správa - Preferences
  36. Klávesové zkratky
  37. Fusion 360 a router Stepcraft
  38. Fusion 360 a router Lupa
  39. Fusion 360 a 3D tiskárna Průša
  40. Fusion 360 a STL
  41. Práce s STL
  42. Zdroje
  43. Modely ke stažení

(zveřejněno v rubrice Modely letadel | Dílna | CNC router | Fusion 360)