image

Modelování letadla dle předlohy

Karosérie auta podle třípohledového výkresu, plochy

Je poučné se podívat na komplexní příklad praktické práce. Jak modelovat dle předlohy, zde třeba automobil, jak modelovat obecné tvary. Zde je ukázána cesta modelování s plochami:

1) Jan nalézt správný výkres a jak ho vložit jako podklad

image anglicky

Dává si podklady za roviny os systému, to je dobrý nápad. Já když je sesadím - půdorys - bokorys -nárys, tak je nechám v těch rovinách a když je mám viditelné, tak se mi motají do zobrazení modelu.

2)

Důležitý detail, než začne kreslit, přepne si zobrazení na otrhographic.

  • Skeč má přepnutý na 3D Sketch.
  • Kreslí okraje / hrany pomocí Fit point spline.
  • Aby sline křivky na sebe vazbily, musí si pootočit pohled do nějakého libovolného pohledu, pak konce zacvaknou.
  • Tvaruje spline křivku v každém pohledu zvlášť.
  • Když má uzavřenou křivku, vytvoří z nich plochu: SURFACE - Patch

3)

Karoserie auta ve Sculpt módu, T-spline modeling

Návod je z roku 2018, Fusion se mezitím vyvíjel a některé věci se dnes jmenují jinak. image Sculpt mode se jmenuje Form a vyvolá se ve workspace Design - Create - Create Form. Říká se tomu i T-spline modeling.

Přehled podle data | Starší image.


zpátky na: Tutoriály kreslení modelů │ dál na: Cvičení 1 - Stojánek na vajíčka


přehled kapitol:

  1. Fusion 360
  2. Naučím se Fusion 360!
  3. Vagón
  4. Tutoriály
  5. Tipy a triky
  6. Tutoriály tématicky zaměřené
  7. Tutoriály kreslení modelů
  8. Komplexní ukázky práce
  9. Cvičení 1 - Stojánek na vajíčka
  10. Cvičení 2 - Lodička
  11. Cvičení 3 - Letadýlko
  12. Cvičení 4 - Letadýlko s 3D díly
  13. Další práce
  14. Proč, nač
  15. Jednotlivosti - konstrukce
  16. Jednotlivosti - výroba
  17. Postprocesory
  18. Poznámky
  19. Na co si dávám pozor
  20. Jak rychle připravit díly pro řezání
  21. Volnoplošné modelování, T-spline
  22. Tutoriály k volnoplošnému modelování
  23. Klávesové zkratky k volnoplošnému modelování
  24. Problémy
  25. Skripty, makra, programování, API
  26. Na závěr
  27. Novinky ve Fusion 360
  28. Správa
  29. Klávesové zkratky
  30. Fusion 360 a router Stepcraft
  31. Fusion 360 a 3D tiskárna Průša
  32. Fusion 360 a STL
  33. Práce s STL
  34. Zdroje

(zveřejněno v rubrice Modely letadel | Dílna | CNC router | Fusion 360)