image

Proč, nač

Osa Z stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

11.05.2019

Jsem zvyklý, že osa Z je svislá osa. Ve Fusionu ale nahoru kouká osa Y.

Lze to změnit v preferencích: General - Default modeling orientation
Projeví se to při příštím spuštění programu nebo natažení projektu.

Poznámky stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

10.05.2019

Komponenty v browseru nalevo jsou seřazeny shora dolů tak, jak postupně vznikaly v čase. Stejně jako historie dole.

image

Akce lze v timeline dole přetahovat myší. Lze tak úpravu nebo konstrukci, kterou chcete využít ke konstrukci další komponenty přetáhnout před akci, kterou právě provádíte. Nesmí ale ještě existovat mezi akcemi nějaké závislosti. Z toho pak plyne omezení při přetahování položek i v browseru.

Pokud je potřeba náčrt doplnit o geometrii odvozenou od něčeho, co vzniklo v čase později, než vznikl náčrt, udělejte si nový náčrt ve stejné rovině jako byl ten náčrt původní. V novém náčrtu uvidíte všechno, co potřebujete.

Jednoduché náčrty stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

15.05.2019

Náčrty raději rozděluji na několik jednoduchých v jedné rovině.

Lépe se mi pak později vybírají čáry a plochy při tvorbě objektů, mohu si zviditelnit jen potřebný obrys, pozdější změnou náčrtumám větší šanci, že si nerozbiju na náčrty navázané operace.

Komponenty lze obarvit stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

19.03.2019

Aby se daly části jednotlivých komponent v sestavě dobře rozlišit, lze je dočasně obarvit!

image

Inspect - Component Color Cycling Toggle. Barvou komponenty jsou označeny i položky historie dole i komponenty v browseru nalevo.

Kopírování komponent stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

16.05.2019

Když si zkopírujete komponenty v sestavě - Copy Ctrl+C a Paste Ctrl+V, budou dědit svoje vlastnosti. Změna kterékoli instance komponenty se promítne do těch ostatních instancí komponenty včetně originální komponenty.

To se ale ne vždy hodí. Chcete-li vytvořit kopii komponenty, která se později nemá měnit v závislosti na změnách originální komponenty a změny v kopii se nemají projevit v originálu, použijte Copy New. Komponenty potom budou nezávislé.

Proměnné CAM stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

23.05.2019

V CAM workspace MANUFACTURE lze zjistit vnitřní proměnné najetím na položku a držením Shift.

image


zpátky na: Další práce │ dál na: Pluginy


přehled kapitol:

  1. Fusion 360
  2. Naučím se Fusion 360!
  3. Vagón
  4. Návody, tutoriály
  5. Rozhraní
  6. Můj pohled na Fusion 360
  7. Tipy a triky pro modelování ve Fusion 360
  8. Tutoriály tématicky zaměřené
  9. Tutoriály kreslení modelů
  10. Komplexní ukázky práce
  11. Cvičení 1 - Stojánek na vajíčka
  12. Cvičení 2 - Lodička
  13. Cvičení 3 - Letadýlko
  14. Cvičení 4 - Letadýlko s 3D díly
  15. Další práce
  16. Proč, nač
  17. Pluginy
  18. Animace
  19. Fusion 360 - MANUFACTURE (výroba)
  20. Postprocesory
  21. Poznámky
  22. Na co si dávám pozor
  23. Jak rychle připravit díly pro řezání
  24. Volnoplošné modelování, T-spline
  25. Tutoriály k volnoplošnému modelování
  26. Klávesové zkratky k volnoplošnému modelování
  27. Tutoriály pro 3D
  28. Problémy
  29. Skripty, makra, programování, API
  30. Na závěr
  31. Novinky ve Fusion 360
  32. Správa
  33. Správa - Preferences
  34. Klávesové zkratky
  35. Fusion 360 a router Stepcraft
  36. Fusion 360 a router Lupa
  37. Fusion 360 a 3D tiskárna Průša
  38. Fusion 360 a STL
  39. Práce s STL
  40. Zdroje

(zveřejněno v rubrice Modely letadel | Dílna | CNC router | Fusion 360)