image

Cvičení 2 - Lodičkastálý odkaz / permalink

28.04.2019

Slepička byl geometricky jednoduchý případ. Druhým cvičením už má být složitější a komplexnější věc, než je stojánek na vajíčka. Loďička.

image

Loď je jednoduší konstrukčně než letadlo, odpustí konstrukční chyby v dimenzování, hmotnostech a podobně, princip skládání konstrukce je ale podobný, jako u letadla. A plochy už nejsou jen jednoduché rovinné, tvarování trupu už dává prostorové křivky.

Co cvičím:

  1. vytváření otvorů a vybrání v jednom dílu podle umístění a tvaru jiného dílu tak, aby díly do sebe zapadaly
  2. loď má symetrickou levou a pravou polovinu, chci kreslit jen jednu polovinu a druhá strana se má tvořit automaticky, změna tvaru na jedné straně se má promítnout do protější strany dílu
  3. některé díly a tvary jsou umístěny asymetricky, jsou tvary, které chci mít asymetrické buď jen na kreslené straně nebo jen na straně zrcadlené
  4. kreslení 3D modelu lodi - geometrie trupu, geometrie nástaveb
  5. vytváření konstrukce modelu lodi z konkrétních materiálů - tloušťky, průměry, vlastnosti použitého materiálu
  6. vyšetření polohy a tvarů dílů vnitřní konstrukce podle tvarů a umístění vybavení modelu - pohonu modelu, rádiového řízení


zpátky na: Cvičení 1 - Stojánek na vajíčka │ dál na: Měřítko .. Cvičení 3 - Letadýlko


přehled kapitol:

  1. Fusion 360
  2. Naučím se Fusion 360!
  3. Vagón
  4. Tutoriály
  5. Tipy a triky
  6. Tutoriály tématicky zaměřené
  7. Tutoriály kreslení modelů
  8. Komplexní ukázky práce
  9. Cvičení 1 - Stojánek na vajíčka
  10. Cvičení 2 - Lodička
  11. Cvičení 3 - Letadýlko
  12. Cvičení 4 - Letadýlko s 3D díly
  13. Další práce
  14. Proč, nač
  15. Jednotlivosti - konstrukce
  16. Jednotlivosti - výroba
  17. Postprocesory
  18. Poznámky
  19. Na co si dávám pozor
  20. Jak rychle připravit díly pro řezání
  21. Volnoplošné modelování, T-spline
  22. Tutoriály k volnoplošnému modelování
  23. Klávesové zkratky k volnoplošnému modelování
  24. Problémy
  25. Skripty, makra, programování, API
  26. Na závěr
  27. Novinky ve Fusion 360
  28. Správa
  29. Klávesové zkratky
  30. Fusion 360 a router Stepcraft
  31. Fusion 360 a 3D tiskárna Průša
  32. Fusion 360 a STL
  33. Práce s STL
  34. Zdroje

(zveřejněno v rubrice Modely letadel | Dílna | CNC router | Fusion 360)