¦ stuktura sekcí ¦ Kontakt ¦ Hledat image

Výlet na Mistrovství Evropy v akrobacii stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

10.07.2005

Byl jsem v Poděbradech. Odtud je to nějakých 50 km do Hradce Králové a zde se tento týden koná akrobatická soutěž. Už doma mě napadlo, udělat si tam výlet.

Hledal jsem tedy na internetu nějaké informace o programu a o možnostech návštěvy této akce. Ale moc jsem toho nezjistil.

Na stránce Aeroklub České republiky jsem se dozvěděl (po delším prolézání jejich stránek), že akce se oficiálně jmenuje 4th FAI EUROPEAN ADVANCED AEROBATIC CHAMPIONSHIP 2005, ale jaký bude průběh akce, zda tam mohu přijet jako divák a kam mám vlastně jet jsem se tady nedozvěděl. Navíc tato stránka nemá českou verzi. Z přiložené mapky jsem usoudil, že se akce koná na bývalém vojenském letišti.

Je zde odkaz na web Akademie letectví. Tady se ale nedozvídám nic nového. Je zde jen zpravodajství z akce, ale kde to je, zda se tam dá přijet a co se kdy bude dít tam také není.

Jediné alespoň trochu užitečné informace nacházím na stránkách hradeckého magistrátu! Zde je náznak programu.

Počasí v Poděbradech je krásné. Sluníčko, slabý vítr. Tak by mohlo být dobře i v Hradci. Po obědě jsme tedy sedli do auta a vyrazili směr Hradec. Na příjezdu k Hradci na první křižovatce je směrovka "airport". Výborně. Cedule nás dovedou až na letiště. Tuším jen, že letiště je někde severně od města. Optimismus mě ale přešel, protože tato cedule byla poslední. Na dalších křižovatkách nic. Nakonec dojíždím až prakticky do centra a zde se ptám na cestu. U pumpy nám vysvětlili cestu. Musíme kousek zpět. Zde v protisměru druhá směrovka k letišti, ale dál zase nic. Kousek za městem vidím typické budovy vojenského letiště. Asi opuštěné. Nikde žádná směrovka na akrobatickou soutěž. Objel jsem letiště podél dlouhé betonové zdi. Tady jsme narazili na elektonicky otvíranou bránu patřící aeroklubu (asi). Zase nikde nic o nějaké akci. Zvoním na zvonek, ale nic. U brány potkávám člověka, který tu bloudí jako my marně a hledá kudy se na akci dostat. Taky by rád viděl akrobaty létat. Vracím se na cestu kolem zdi směrem k opuštěným vojenským budovám. Mezitím se zatahuje a začíná drobnš pršet. Objevuji závoru a vedle ní branku. Branka zamčená, ale závora se dá podlézt. Podlézám ji a ve vrátnici je konečně někdo, kdo mi může pomoci. Vrátný mi potvrzuje, že tudy se dá na akci skutečně dostat, ale že aeroplány jsou už zase v hangáru a že dnes se už určitě létat nebude.

Vracíme se tedy do Hradce, ale prohlížíme si ho jen z auta. Průtrž, vítr. Cestou do Poděbrad diskutujem v autě a shodujeme se, že pořadatel akce nemá k případným návštěvníkům příliš přátelský vztah a že o ně asi ani nestojí.

Po návratu domů mě pobavilo zpravodajství na Akademie letectví:

• 10.7.2005 (17:14) Na dalším dešťovém briefingu bylo oznámeno, že se další briefing bude konat zítra ránov pondělí 11.7.2005 v 8.30h. Déšť neustává.
  • 10.7.2005 (14:07) Do fotogalerie byly přidány snímky z dnešního dne.
  • 10.7.2005 (13:57) Intenzivní déšť. Soutěž byla znovu odložena.
  • 10.7.2005 (13:41) Vítr v 500 m: 0,57°, 10 m/s.
  • 10.7.2005 (13:28) Zkušební let se uskuteční ve 13:35 hodin.
  • 10.7.2005 (13:26) Příprava k zahájení soutěže. Letadla jsou vytahována z hangáru. Severní vítr s narazy 15 m/s.
  • 10.7.2005 (13:21) Od 11:00 do 12:00 proběhlo losování soutěže. Konečný počet pilotů je 44. Počasí se znovu zlepšilo.
  • 10.7.2005 (10:38) Počasí se zlepšilo. Soutěž bude zahájena během 2 hodin. Základna mraků je v 1000 m. Nad severní částí Čech se nasouvá bezoblačné počasí ze SZ. Severní vítr 1m/s. Teplota 26 °C.

Stejně bychom tedy nic na letišti neviděli. Tak snad jim neproprší celý týden.

(zveřejněno na stránce Co dělám?)