Vytváření scenerií
Flight Simulator umoňuje přihrávat doplňkové scenérie. To mohou být letitě, která v originální (default) scenerii buď úplně chybí, nebo jsou zpracována jen schématicky, města, přírodní útvary atp. Scenerie se dají koupit na CD, stáhnout z Internetu, nebo si je můete sami vytvořit. Zde se budu věnovat vlastní tvorbě scenerií. Čím a jak.
Ji před mnoha lety jsme zkoueli tvořit vlastní scenerii do Flight Simulátoru. Koupili jsme od Microsoftu program Scenery Designer. Bylo to vak íleně pracné a výsledky byly nevalné.
Nyní pouívám tyto programy:
- Airport 2.6 - dráhy, umístění default objektů
- Gmax - tvorba vlastních budov
Vytvářím si drobné doplňky místní scenerie. Pokud potřebuji do scenerie dostat nějaké letadlo, pouiji program MDLtoBGL.
Při práci s programy a zkoumání svých výtvorů ve FS si člověk teprve uvědomí, jak pracné je udělat opravdu pěknou scenerii. Nejen e je nutné vychytávat různe mouchy pouitých programů, ale i tak zdánlivě prosté úkoly jako je zjitní pozice nějakého objektu můe být docela dobrodruství. Koukám do 3 map a v kadé je něco jiného! Myslel jsem, e tvůrci map vychází z jedněch údajů, ale asi to není vdy pravda. Zejména plány měst bývají někdy hodně "ujeté". Na jednom z plánů Teplic dodávaných jako reklamní broura je ulice, kterou neznám. Zkoumal jsem na místě, zda tam ulice nemohla být dříve, ale stoleté domy a tvar terénu to vylučují. To se vak stává i v atlasech Evropy. U jsem to zail na dovolené.
Program Airport
Program umoňuje umísovat do krajiny vzletové a pojíděcí dráhy, silnice, připravené objekty atp.
vce ...
Program gMax
S Flight Simulator 2002 Professional Edition byl dodáván program Gmax firmy Discreet.
Na CD-čkách FS2004 je program gMax také. Stačí ho instalovat a registrovat.
vce ...