¦ Kontakt ¦ Hledat image

Vítr, vítr, vítr stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

16.09.2006

Nesvačilské podívání

Od čtvrtka si tipuji, jak bude v sobotu a v neděli. Chystám se na víkend do Nesvačil na jubilejní Obry. Od pátku meteorologové přitvrzují v předpovědi síly větru až mě to straší.

Po pečlivém studiu všech dostupných informací o počasí na jihovýchod od Prahy se vydáváme na cestu směr Benešov. Cestou se trochu vytrácí můj optimismus, protože co chvíli projíždíme silné dešťové přeháňky. Ale za Prahou už neprší a tak už jen studuji, jak moc se ohýbají stromy větrem. V poledne přijíždíme na zpola zaplněné parkoviště na letišti Benešov - Nesvačily.

Neprší, ale fouká docela silně přes dráhu. A je zima. Během 15 minut jsme na sebe navlékli všechno, co jsme měli s sebou.

Fouká kolmo na dráhu. Síla větru je taková, že se do vzduchu odvažují jen piloti s třímetrovými akrobaty. A i ty proti větru prakticky stojí. Takže se skoro nelétá.

Vítr je tak silný že některé modely jsou ohroženy i na stojánce. A tak se stěhují do bezpečí.

Plochu letiště ovládly děti s draky. Paní co draky ve stánku prodávala byla jistě spokojena.

Divácká anketa o nejlepší model tak probíhala jen staticky. Modely nelétaly. Můj hlas byl vylosová a hle - vyhrál jsem vyhlídkový let!

Večer sedíme před stanem a modelářské letiště je už prázdné. Místní aeroklubáci začali nacvičovat na svůj letecký den. Slunce už dávno zmizelo za horizontem. Sledujeme v posledních zbytcích denního světla skupinové lety Z-43, zrcadlový let dvou Blaníků, sólo akrobacii na Blaníku atp. Letecký den jen pro nás dva.

A pořád vítr  stďż˝lďż˝ odkaz / permalink

17.09.2006

Nesvačilské podívání

Ráno nás nebudí ve stanu slunce, ale mlácení stanové plachty. Už od rána takhle fouká! Jak asi bude foukat přes den :-(

My jsme si na nedělní dopoledne vymysleli výlet na kole, tak uvidíme jak to v tom větru půjde.

Je krásně, ale vítr nás na otevřených úsecích docela ničí. Šlapat do kopce a ještě proti silnému větru je dost deklasující. Naštěstí cesta vede hodně údolími a lesy.

Mimo jiné projíždíme Křečovice. Poznáváte na další fotce ta vrata napravo?

Po obědě už jsme zpět na letišti, ale tady se kvůli větru nelétá. Nakonec to pořadatel vzdává a vyhlašuje předčasně konec Obra.

Všichni dělají čelem vzad a stěhují se k dráze benešovského letiště pro velká letadla. Bude letecký den velkých letadel.

My už většinu čísel známe.

Blaník ale večer tak pěkně "nedýmal".

Při nízkém průletu C-11 mi z jejího "vrrrrrrrruuuuuummmmm", jak ji motor a vrtule protahují nad plochou letiště, běhá mráz po zádech.

Po skončení programu jsem ještě vyrazil na stojánku letiště nafotit si některé typy. Nebyl jsem sám.

Výlet to pro nás byl příjemný. Cestou domů jsme se bavili o tom, jaké to asi je chystat takovou akci a potom ji vítr takhle sfoukne. Asi nic moc.

(zveřejněno v rubrice Modely letadel | Akce | Nesvačilské podívání)