Zásady
3D objekt začíná ve Fusionu 2D náčrtem. Jak bude 2D náčrt kvalitní, tak bude kvalitní 3D objekt a tak dobře se bude později pracovat s parametry konstrukce.
Každá geometrie v náčrtu má mít určenu:
- pozici
- rozměry
- vazby vůči okolním objektům (constraints)
Obdélník nemá určenou polohu ani rozměry, proto ho Fusion zobrazuje modrou čarou:
a příkazem MOVE/COPY s ním lze hýbat
Když obdélník okótuji (klávesa D) a okótuji polohu jednoho jeho vrcholu, změní se barva čar z modré na černou. Čáry obdélníku jsou "zavazbené" (constrained) a náčrt je v pořádku:
Příkazem MOVE/COPY už s obdélníkem nelze hýbat, musely by se nejdříve zrušit vytvořené vazby!
Že je zavazbení všech geometrií ve skeči v pořádku, indikuje červená tečka u ikony skeče v browseru nalevo - možná to je červený připínáček
Skeč 1 s obdélníkem má ikonu s červenou tečkou, je OK, skeč 2 s kružnicí s neurčenou pozicí a průměrem (proto je modrá) červenou tečku nemá.
Podrobně se zabývá těmito základy třeba Paul McWhorter ve svém cyklu Learn Fusion 360 or Die anglicky
(zveřejněno na stránce Tipy a triky pro modelování ve Fusion 360)