Střih 360
Materiál natočený kamerou GoPro 360 Max v režimu "360" je třeba nastříhat a nastříhaný vyrenderovat, aby se dal třeba nahrát na YouTube. Je to relativně pracné a hlavně zdlouhavé. Je to tím, že pro počítač, který zvládá dobře střih HD videa a docela dobře i střih 4K videa, je tento materiál se svým rozlišením a datovým tokem už velké sousto. Zatím, co na běžná videa vystačíte s herním počítačem v cenové relaci 30 tisíc, na tato videa by byl lepší stroj cenovkou 100 tisíc. To je investice pro profesionála, amatér si musí počkat, než se vše schroustá, protože převod z formátu, co vyleze z kamery, trvá hodiny, renderování trvá hodiny, upload na Youtube trvá hodiny a na Youtube se to zpracovává déle než 24 hodin, než to naběhne v plném rozlišení.
Kamera je nastavena takto:
- vypnuta komunikace wifi, bluetooth
- video 360
- rozlišení 5.6K, 30 sn/s
Kompletní návod, jak video zpracovat, najdete zde:
Vypsal jsem si:
- programem Gopro Max Exporter převést soubory stažené z kamery GoPro 360 Max, nastavení Cineform, 5.6k, zatrhnout Horizon Level
- import do střižny
- vytvoření sekvence ze zdrojového videa, vznikne sekvence s parametry zdrojového videa: 5760 x 2880, 25 sn/s, CineForm HD
- do všech záběrů vložit efekt VR projection
- protože kamera "kouká" kolmo ke směru letu, ve všech záběrech otočím pohled dopředu: Pan -90
- abych viděl obraz jako při promítání, přepnu si pohled na VR Video Display, nastavím si ho v Settings - VR Video - Settings na 160 x 90 stupňů
- provedu střih, jednotlivé záběry by neměly být krátké
- renderuji s nastavením format: HEVC (H.265), preset: Match Source, Target Bitrate 60 Mbps, zatrhávám Use Maximum Render Quality
Pokud vás zajímá, jak je kamera v letadle namontovaná, podívejte se na stránku: Twin Star jako nosič GoPro MAX