image

Inspirace

Dnes (2012) má každý úžasnou možnost oslovit ostatní lidi svými filmařskými výtvory. Je možné pořídit techniku, která mu to umožní, a záleží už jen na tvůrčích schopnostech jednoho každého, zda bude mít úspěch. Snažím se zde sesbírat inspiraci pro vaši tvorbu.

image novějšíindexstaršíimage

Freediving na Azoráchstálý odkaz / permalink

02.06.2016

Tenhle filmeček je dobrým vzorem pro začínajícího filmaře:

čas 0:00 - 0:15: záběry seznamující s místem; nehybná kamera na stativu, srovnaný horizont, záběry se střídají v pravidelném rytmu, trvání 2 až 3 sekundy na jeden záběr stačí, aby divák pochytil celý obraz.

0:15 - 0:45: záběry ukazující atmosféru akce, lidi; kamera klidná (například pevně spojená s lodí), "dramatičnost" zajišťuje pohyb světa okolo

0:45 - 2:10: vlastní "děj", cíl akce: opět je vidět klidné vedení kamery, klidný přechod mezi pozicemi kamery, žádné otáčení nebo rotace kamery, přesun záběru je po přímce (ve vodě asi dost těžké), motivy se střídají!

2:10 - 2:14: zachycen přechod mezi "dvěma světy" (to trochu chybí v 0:45)

2:26: opět záběry seznamující s místem; nehybná kamera na stativu, převedení diváka do jiného děje, místa

2:46: pomalé panorámování po předem promyšlené trajektorii

2:59: střídání detailů; nehybná kamera na stativu, pohyb je v záběru

V celém filmečku není asi ani jedno zoomování! Autor si vystačil s jednoduchým střihem. Celková délka 3:40 je ideální. Hudba je instrumentální v odpovídajícím tempu. Titulky na začátku i na konci se standardním obsahem.

Autor do filmu nastříhal v přiměřeném poměru záběry z potápění, ty kvůli kterým akci podnikal a jejichž získání mu dalo nejvíc práce, a záběry popisující okolnosti, ukazující lidi okolo.

Závěrečné titulky mohly jít trochu pomaleji a mohly být jiným písmem.

image novějšíindexstaršíimage