KOLMAN info   http://www.kolmanl.info

Tipy a triky pro modelování ve Fusion 360 - Zásady


publikováno:31.07.2019, vydavatel a autor není-li uvedeno jinak: Libor Kolman, kolmanl@volny.cz
na http://kolmanl.info, v sekci Fusion 360, na stránce http://www.kolmanl.info/index.php?show=f360_tiptri

3D objekt začíná ve Fusionu 2D náčrtem. Jak bude 2D náčrt kvalitní, tak bude kvalitní 3D objekt a tak dobře se bude později pracovat s parametry konstrukce.

Každá geometrie v náčrtu má mít určenu:

Obdélník nemá určenou polohu ani rozměry, proto ho Fusion zobrazuje modrou čarou:

image

a příkazem MOVE/COPY s ním lze hýbat

image

Když obdélník okótuji (klávesa D) a okótuji polohu jednoho jeho vrcholu, změní se barva čar z modré na černou. Čáry obdélníku jsou "zavazbené" (constrained) a náčrt je v pořádku:

image

Příkazem MOVE/COPY už s obdélníkem nelze hýbat, musely by se nejdříve zrušit vytvořené vazby!

image

Že je zavazbení všech geometrií ve skeči v pořádku, indikuje červená tečka u ikony skeče v browseru nalevo - možná to je červený připínáček image

image

Skeč 1 s obdélníkem má ikonu s červenou tečkou, je OK, skeč 2 s kružnicí s neurčenou pozicí a průměrem (proto je modrá) červenou tečku nemá.

Podrobně se zabývá těmito základy třeba Paul McWhorter ve svém cyklu Learn Fusion 360 or Die image anglicky


http://www.kolmanl.info