¦ Kontakt ¦ Hledat image

Dílnastálý odkaz / permalink

Kombinování

Fusion 360 - Tutoriály k volnoplošnému modelování

Jakmile člověk začne modelovat pomocí prostředků volnoplošného modelování, narazí na problém, jak zkombinovat části konstrukce vytvořené volnoplošným modelováním a části vytvořené přes náčrty. Jak třeba vyrobí přechody mezi plochami. Tutorial na to dává návod a ukazuje i vlastní volnoplošné modelování:

image anglicky

Poznámky

Fusion 360 - Naučím se Fusion 360!

Když jsem se seznamoval s Fusionem 360, nechápal jsem zpočátku, že se vše dělá přes náčrty. Snažil jsem se z jednoho náčrtu, který jsem si přepnul do 3D, vytáhnout do prostoru těleso a to v prostoru tažením a tlačením ploch na něm tvarovat. Pak jsem pochopil, jak mohu postupně přidávat náčrty kdekoli v prostoru, jak mohou být náčrty mezi sebou provázány a docvaklo mi, že to je ten pravý nástroj pro mě, který myslí jako strojař. V náčrtech se pracuje s přesnými rozměry, s kótami, je to svět blízký třípohledovým výkresům.

image

Volnoplošné modelování, T-spline

Fusion 360 - Volnoplošné modelování, T-spline

Zatím, co běžné modelování probíhá na základě 2D náčrtů s kótami, s přesnými rozměry, s náčrty přesně rozmístěnými v prostoru, volnoplošné modelování umožňuje pracovat s tvary podobně, jako jsme, když jsme byli děti, tvarovali něco z plastelíny. Tvary ale nemačkáme prsty, ale taháme a tlačíme na části síťové struktury, na její vrcholy, spojnice a plochy. A můžeme si zvolit, zda se plocha pod našima rukama má deformovat v plynulých tvarech (T-spline) nebo se má někde vytvořit ostrá hrana. Síť, za kterou taháme, si můžeme libovolně kdekoli zhustit, nebo naopak zjednodušit, udělat větší "oka", to podle toho, jak veliký, jak podrobný tvar chceme někde vymodelovat.

Zmínky o volnoplošném modelování najdete pod různými názvy:

  • volnoplošné modelování
  • sculpting
  • T-splines
  • forms

image

Přehled podle data | Starší image.